شاعر آل محمد حاج محمد یادگاری

تمامی اشعار درج شده در این سایت، سروده های شخصی اینجانب بوده و هر گونه کپی برداری با ذکر منبع مجاز و حلال است.

شاعر آل محمد حاج محمد یادگاری

تمامی اشعار درج شده در این سایت، سروده های شخصی اینجانب بوده و هر گونه کپی برداری با ذکر منبع مجاز و حلال است.

شاعر اهل بیت حاج محمد یادگاری
حاج محمد یادگاری
((عشق ولايت))
كافر او كَسدور اوندا عشق ولايت اولماز
گر اولماسا ولايت مقبول عبادت اولماز
پيغمبران امامان محشرده جمع اولالار
تا گلميونجه زهرا هرگز شفاعت اولماز
طبقه بندی موضوعی

من ابه حجاز آمده ام استقبال از اشعار استاد کلامی

يكشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۰۰ ب.ظ

((شش گو شه قبرین حشریده یا ند یر ماز اود زوارینی ))

 

                                        

اگر عا شق امام حسین هستی حتما این خاطره رابخوان وبه روح امام حسین صلوات بفرست

زیارت رفتن نه همت است- نه قسمت =فقط دعوت –دعو ت– است

=================

برنامه اعزام این جانب به حج تمتع و کربلا قبل از با زنشستگی تنها  وبعداز با زشستگی همراه همسرم باخانم فریده غیبی که سیده

نیزمیبا شدبکربلا ومکه=خدا شاهداست هرچه مینو یسم کلا صحیح ویک کلمه کم وزیادننوشته ام اول کربلارفتن خودم بدون همسر م 1-همسرم وخودم توسط عقیدتی سیاسی   فرما  ند هی        منطقه انتظامی پر ونده داده واسم نویسی کرده بودیم یه           مابعدازچندماه جواب دادند امکان نشد . بنده خودم وهمسرم خیلی ناراحت شدیم ولی چه چاره باید قبو ل کرد آنروزهای بودهر روزهزاران نفربا مجوزو بدو ن مجوزبه  کربلا میرفتند ومیآمدندبنده که درچندهیئت میرفتم وآنان را میدیدم -بعضی شمادتها می شنیدم نا راحت می شدم بعضی ها به بوش د عامیکردنداین امکانات ر ا برای ما فراهم نموده یک روز اول ماه محر م بود من آمدم به خانه به همسرم گفتم من دیگربه عزاداری وشاخسی نمی روم  ونخواهم  رفت در هیئت می بینم غیر از من هر نفر چندین بار به کربلا رفته آمده عوض شکربه خدا وتشکر ازامام زمان بکنند ازفلان ملعون تشکرمیکنندبه من نیش خند میزنندهمسرم گفت اعتقادت را کامل بکن تودیوانه شده ای  به خا طر این کار میخواهی از دامن اما م حسین دست بر داری خجالت نمی کشی غرو ب بود وقت شاخسی ها میرسید به حضرت عباس قسم یک ثانیه ازاین ماجرا نگذشته بوددیدم تلفن زنگ زد تلفن را برداشتم دیدم پاسدار سروان عقیل ارجمندی است که ازنیرو ی های اماکن بودخدارحمت بکند.گفت آقای یادگاری از دوستانم به من اسرار میکنند بیابرادرم  تو ر زیارتی دارد  سوم ماه محر م  به کر بلا حر کت میکند شما رابفروستم چون من امکان ندار م اگر ما یلی بیا به کر بلا برو واتوبوس ها سو م ما  ه محر م ازمیدان آذربابجان به کربلاحرکت میکنند گفتم آقای عقیل خودت نظامی هستی میدانی من  وهمسرم اسم نویسی ازطریق نبروی انتظامی منطقه کرده بودیم بعد  از چند ماه  گفتند نمی شو د گفت تو بیا بنگاه در جاد ه سنتواست نصاحب تور وبرادرش  توکل بخدا و تو سل به امام حسین بکن -همان ساعت پسرم تنها فرزندم ذکور   است جمشید یادگاری جر یا ن را شنید فهمیداز دا نشجو یا ن دانشگاه شیشتربود وسخت سر ش درد میکردگفت بلند شوبرو یم ناامید نشو -من و عقیل واوبایک پبکان مدل 53کارداشتم رفتیم به جاده سنتو دیدم بنگاهدار و برادرش سیدحسین مسئو ل تور بود نیز آنجا هستنداو گفت دفتربنده درشمس تبریزی است اول  صبح پسر ت بیا ید دفترم از آنجا یک  معر فی بگیرد ببردازعقیدتی و حفاظت اجازه  خروج از کشور بدهند  روزسو م ماه محرم ازمیدان         آ ذربایجان حرکت میکنیم گفتم خیلی سخت است این کار درست بشود به ما اجازه بد هند آنهم دریک روز گفت تو کل بخدا - شما تلاشترا بکن ویکی هم که قلبم راباید عمل میکردند دکتر افراسیابی و خانم رضوانیه صالحی بمن  گفته بودند تاقلبت را عمل نکر ده اید نبا ید در چنین  مسا فرتها  شرکت بکنی  بنده هم میر ترسیدم بمیرم کر بلا را نبینم تصمیمم این بود هر طوری شده با شد زود به کربلا  برو م خلاصه او ل صبح پسرم  معرفی تور ا آوردمن  زود بردم به   حفا ظت منطقه یکی ا زافسران به   نامه نگاه کرد  گفت نام  این توردرلیست مانیست غیر قانونی است . یک افسری از دو ستانم بنام سروان عبدی برادر شهید گفت  معرفی  را زود بنویس به حفا ظت ناحیه  جناب سروان این یادگاری است مگر  نمی شناسی او هم حرف اورا قبو ل کردزود نامه  به حفاظت ناحیه نو شت دست من داد من آمدم به حفاظت که در کنسر گری سابق آمریگابود دژیان گفت باید رنیس ازآنجا اجازه بد هد  تو بروی به داخل خلا صه زنگ زد مسئول  سرهنگ ابوذر  وقاری بود  اهل علمدار ودرکمیته  قبلاهم مرا می شناخت گفت چه کارداری من جریا ن را به او گفتم  گفت من  چند ماه است پو ل داده بودم که پو لم ر اپس گر فتم از آنجابرو امکان ندارد میخواهی       چطوربروی گفتم جنا ب سر هنگ اگر حضرت ابوالفضل تلفن  گرام بزند چطور؟گفتبدوا لله بدنم لر زید ازحرف شما از دژبانی بیا دفترم من رفتم 

پیش ایشان عوض اینکه حرف بزنندزود یک نامه به عقید تی ناحیه      نو شتند خروج ایشان از نظر این حفا ظت بلا مانع میبا شد.من نامه     را زود نزدیک های ظهربود به ناحیه د فتررئیس عیدتی ناحیه  آوردم دفتر دارش گفت امکان ندارد  اگر ابو الفضل بنو یسد وا ما م حسین  امضا بکند مجوزنمی دهند کفتم مرا اجازه بده بخدمت حاج آقا  قنبری  برو م داخل شد م ایشان مرا خوب تحو یل  گرفت   فرمو د چه شعر تا زه     نو شته  آورده ای  گفتم یک معامله حضر ت عباسی آمدم نامه رابه وی دادم اودفتر دارش را  صدا گرد گفت آن معرفی تور وبا نامه حفاظت به تهران فاکس کن جواب بعدا میایدوبه منطقه بنو یس از  فرا مرخصی زیارت بمدت 7 روز صادرنماینداگرچند روز دیر کرد از مرخصی استحقا قیش حساب بکنند من به صورت وی نگاه کرد م  گفت چرا این جورنگاه میکنی –گفتم حاج آقا  خواب است یا واقعیت ؟                         

 گفت فقط التماس دعا .زود برو منطقه من آمدم منطقه نامه را به رئیس عقیدتی منطقه  آوردم  بدهم  ولی می ترسید م  کارهاتمام شده او قبو ل   نکند چکارخواهم کرد من آن  روزمدوامت هم بودم بلند شد  آقای وثو قی مرا بو سید گفت پو ل  هرچه لازم  داری  بگو بد هم وضمنا من  اینجاهستم لاز م نیست مداومت به ایستی برو خانه التماس دعا مر خصی خودت 7روزبنویس بیاور امضا بکنم .گفتم حاج آقاوثو قی خو اب است یا حقیقت گفت بروالتماس دعا.  تمام فامیل های بنده درخانه من بودند و میکفتنداگراین کاردرست  نشود قلبش نارحت خواهد شد من بخانه زنگ زدم گفتم تمام کارها  تمام شد میایم خانه .نگران نباشد/خلاصه صبح ساعت11مورخه          بااتو بو س  از میدا ن  آذربا یجان به کربلا حرکت کردیم و از   مرز مهران  وارد  عراق شدیم وروزعاشورا ی هما ن سال که به کربلابمب گذاشته بودند  در کر بلا بودم ==و سفرمکه ام حج تمتع که 28 هزارتومان در کمیته5منطقه تبریزبودم ازبانگ ملی ثبت نام کرده بودم آنهم اصل با عث شهید مهدی با کری بودسال 78باتورحاجی رسولی اعزام شدم //                                      

===============================

2-  من وهمسرم که مدتهابودآرزوی زیارت عتبیات عالیات ومکه           ومدینه را میکردیم با اینکه بنده حج تمع وکربلا رفته بو دم  ولی همیشه در خانه با همسر م در گیربودیم او میگفت شما  کر بلاو مکه رفته ای من به هیج جا  = زنان اهل شهر ک با کری به مکه         

و سوریه وکر بلارفته اند غیر از من خلاصه بعد از بازنششتگی خدا لطف کرد با همسرم  باتور            با هوائی به کربلاو نجف

 رفتیم مو قع وداع از  نجف  به همسرم گفتم  سعی کن یک جواز     مکه ومدینه از حضر ت علی بگیر  گفت مید هد گفتم حتما باورش    خو ب بود  با اینکه ساده بود  گفت خوب میکنم به آن خدا قسم یک سال تمام   نشد ه بود در ولا دت اما م صادق و رسول اکر م به مدینه تو سط  هواپیمارسیدیم که تعداد زائر تور  153نفر بود - نام  تور         ومسئو ل سید موسو ی ونام تور صفا حر مین بود  وقتی صبح کنار بقی آمدیم این شعرگلامی یادم بود استقبا ل کردم این اشعار را که قسمتی نیزاز  دو ستم حسین زاده میباشد / نو شتم

خدابه آنهائی که آرزوی زیارت دارند فسمت بکند التماس دعا            ((حاجی  محمد یادگاری= همسر ش خانم فر یده غیبی))

 

==================

((هزا ر بارا گر من طو ا ف کعبه کنم ))

((زسر رون نرودشوق کربلای حسین))

============

با امیدی به حجازآ مده ام یازهرا
 دعو تم کردی و یازآ مده ام یا زهرا                                                                                                                                                                                                                            نا امیدم مکن ای مادرمظلو م حسین
که من ازراه  - درازآمده ام یازهرا    

من فقط تذکر ه کر ب بلا می خو اهم        

که به دنبا ل جو از آ مد ه ام یا زهرا

                                                                 

جان این صادق  و باقر – حسن و زین العبا       
گر هم را به گشا  - رفع نیا ز آ مد  ام      

گربرا نی زدر ت - بر دری دیگر نروم         
چو نکه دا نم به در- محر م را زآ مده ام        

گر شودفو ت نماز م-  قضا خو اهم کرد     
نشکنم عشق تو را – بنده نواز آمده ام    

اصل دین هستی شما –فرع و لی صو م صلات     
بر حر یم و حر م - رکن نما ز آمده ام     

در نجف  بر گ مرا – شا ه ولا امضا کر د      
نشده سال تما م – من به حجاز آمده ام     

درسرم  است هنوز هم -  سفر کر ببلا     
چا ره ای بر دل بشکسته-  به ساز آمد ه ام     

دا نم این روز عطا و کر م و جو د سخاست     
بر سرخر من فیض- وقت مجاز آ مد ه ام

هفده ماه ربیع روز دومو لو د عزیز       
من  گدا ئی بکنم بر در باز آ مد ه ام      

دیدم آ یند همه بر در این  جود و کرم

بکنم  شکر و ثنا رازو نیاز آمده ام        

 

میکنم فخر  که من نو کر در بار  تو م
بر در  شاه شهان  همچو ایاز آمد نام      

آ مد م با  صدو ینجاه دو تن-  از تبر یز      
یاد گارییم و من  - بهر جو ا زآمد ه ام    

حال  غمنا ک  بقی - حال مرا غمکین کر د   
علت آن است که با - سوز و گدا ز آمد ه ا م 

دعوتم کر دی دو بارباردیگر می خوا هم  

کاش صدبار ببینم که حجاز آمده  ام

================== 

زواریدن حضوریو ه او لسو ن سلام حسن
ای نا م پا کی  زینت هر بیر کلا م حسن 

سن مفخر رسو ل سن ای فخر کا ینا ت
شا هلار سنو ن قا پو ندا تما ما غلام حسن

ا مضا ء چکو بد ی مد ر کیو ه ذات ذ و الجلا ل  
تصدیق ائد یب محبتیو ی لا ینام  حسن  

جا نین سیز ه فدا بو یو رو ب ختم الا نبیا
بو کلمه نی قبو ل ایلیو ب خا ص وعام  حسن

یئرلر  کا غذ آ غا جلا ر او لا گر  قلم تما م
شا نیند ه یا ز سا لارها میلارصیح شام حسن 

وصفو ن تما مه یتمیجک الده واردلیل 
عاجز قا لو ب قلم نئچه قیلسو ن تمام حسن

بیر عمر انتظارچکن لر  گلور او را
آ با د او لا ا ئو ین اله گلد ی مر ا م حسن  

هجران سا لمو شیدی   چو خو ن غصه و غمه  
قبر ین قالو ب گو ن قا با قیندا اما م حسن   

ایسته گلا خ بو جمعیله هرایل مدینیه  
تا پسو ن صفای تور حر مینین  د و ام حسن  

وئرو خ قسم صادق و سجاد و با قره  
ایله  او د فتر ن بیز ید ه ثبت نا م حسن

هر کس او دور ت مزاره با خا رقلبی قان او لار 
گل مشهده گو ر نئجه وار زدهام حسن

 

وار قبریزین مجاور ی نه صحن و ایو انی   
بو  مطلبه صبح و مسا  آغلییام  حسن

آیا غریب اودور ویا سیز غریب سوز    
من بو ایشین علتین هار دا ن تا پام حسن

 

سن سن مدینه نین غریبی- هم جوار لار ین
اطرافلارین قو ردی سنه  او ندا دام حسن

 

صلحی  سن ایتدون - نهضتینی با شلادی حسین   
الحق حسینیلن ایلدو ن سن قیام حسن

کیم فر ق قا ئل او لسا سیز ه اشتبا ه ائدر  
شیعه  دئیر حسین دور آقام -هم آقام حسن   

کر ببلا شهید لری دیلد ن سئو ر سنی   
خلقه سن اوز  حجتین  ایتدو  ن تمام حسن


من یا دگار یده قا پو زا نو کر اولمو شا م 
بو رتبییه فخر ا ئد ر م من مد ا م حسن

وئرم سنی  فا طمه نین جا نینه قسم
سن حا می او ل  قویما منی تا آزا م  حسن

تو فیق  عنا یت ایله گیلن بو حقیر ه سن  
تا که سا غام شا نیزی هرآن  یا زام حسن

بیرهمسریم بش نوه ام بیراو غلوم اوچ قیز یم 

او لسو ن سنه فدا هم آتا م هم آنام حسن

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۰۸
حاج محمد یادگاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">